Centro Cultura Popular Xaquin Lorenzo

  • Aumentar fuente
  • Fuente predeterminada
  • Disminuir fuente

REVISTA RAIGAME NÚM 40

O número 40 da Revista Raigame, que foi presentada a principios de maio, homenaxea ao escritor ourensán Carlos Casares, sumándose así á celebración do día das Letras Galegas, que neste ano 2017 se lle dedica ao prolífico autor de obras tan emblemáticas como Ilustrísima, Xoguetes para un tempo prohibido, Vento ferido ou A galiña azul.

Nesta ocasión, a revista realizouse coa colaboración especial de Gustavo Adolfo Garrido e a Fundación Carlos Casares, Miguel Valverde Juncal, Ángela Villar Fandiño e Mª Isabel Almuíña González, e contou cos artigos de 18 autores: Alba Cid, Malores villanueva, Carmen Mejía, María López Sández, Laura Piñeiro Pais, Patricia Arias Chachero, Gustavo A. Garrido, Alfonso Vázquez-Monxardín, Pilar Sampedro, Inma López Silva, Luis González Tosar, Ana Luna Alonso, Iolanda Galanes, Lasse Söderberg, Miguel A. Fernández, Chus Martínez Domínguez, Manuel Janeiro, Miguel Valverde Juncal e o debuxante Siro que deseñou a portada para a ocasión.

Estes autores, procedentes do campo da docencia (secundaria e universitaria), escritores de poesía, narrativa e ensaistas, críticos de cine e de arte, deseñadores gráficos, fan nos seus artigos un repaso pola vida de Carlos Casares, a súa obra literaria, o seu traballo na editorial Galaxia, a súa relación co cine e coas artes plásticas, etc., logrando así unha publicación que ofrece unha ampla e completa visión do autor ourensán e que ten como peche unha exhaustiva bibliografía.

 

CENTRO DE CULTURA POPULAR XAQUÍN LORENZO

El Centro de Cultura Popular “Xaquín Lorenzo” fue creado en 2004, año en el que se dedicó el Día de las Letras Gallegas al insigne etnógrafo orensano Xaquín Lorenzo Fernández. El Centro de Cultura Popular nació a partir de una transformación de la Escola Provincial de Danza de la Diputación de Ourense.

La Escola Provincial de Danza, desde su creación en 1984, venía desarrollando una intensa actividad en el campo de la música y el baile popular. Paralelamente a esta labor pedagógica, estaba realizando una serie de actividades de investigación y difusión de la cultura popular gallega, siguiendo la trayectoria comenzada a finales de los años 70 por el Colectivo Castro Floxo, que era asesorado por D. Xaquín Lorenzo.

El hecho de convertir la Escola Provincial de Danza y el Colectivo Castro Floxo en el “Centro de Cultura Popular Xaquín Lorezo” en el año en el que se le dedicó el Día de las Letras Gallegas, ha contribuido a honrar la figura de nuestro maestro, hijo predilecto de la provincia de Ourense, y obedece a la necesidad de enmarcar todas las actividades que la Escola de Danza venía realizando, en una organización apropiada para contribuir de un modo adecuado a la continuidad de nuestro patrimonio etnográfico.

Leer más...